سایپا نیو سدان و پژو پارس پلاس؛ با جایگزین های جدید ساینا و پژو پارس بیشتر آشنا شوید

مارس 7, 2022 توسط مدیر سایت 0

تصاویری که به تازگی از سایپا نیو سدان منتشر شده نشان میده که شرکت سایپا بر خلاف قبل تغییرات کلی و جدی را در طراحی خودرو جدیدش انجام داده است . از فرم قرار گیری چراغ ها تا به کار گیری رنگ مشکی در بخش های مختلف این خودرو نشان دهنده یک فرم جذاب از این شرکت است .بر خلاف سایپا ، شرکت ایران خودرو در طراحی خودروی پژو پارس پلاس سعی کرده است که اصالت خودرو را حفظ کند و تغییرات خودر را منوط بر ویژگی های فنی کند .
در ادامه به بررسی خودروی سایپا نیو سدان و پژو پارس پلاس میپردازیم .

 

نیو سدان و پژو پارس پلاس کی به بازار می ایند؟

 

شرکت سایپا چندی پیش برنامه جدیدش را برای جایگزین خودرو های ساینا و تیبا اعلام کرد و قرار است که خودروی هاچ بک کراس اطلس جایگزین تیبا شود و فیس لیفت جدیدی از خودروی ساینا را به نام سایپا نیو سدان وارد بازار کند .
البته هنوز شرکت سایپا تولید خودروی نیو سدان را تایید یا تکذیب نکرده است اما احتمالا خودروی اطلس نیمه دوم سال 1401 وارد بازار می شود و تولید خودرو نیو سدان به نیمه اول سال 1402 موکول خواهد شد .
آن طور که گفته می شد قرار بود پژو پارس جدید در سال ۱۴۰۰ به بازار معرفی شود اما هنوز خبری قطعی در این زمینه به گوش نمیرسد .

 

ویژگی های ظاهری نیو سدان و پژو پارس پلاس

 

سایپا نیو سدان

 

با توجه به اینکه این خودرو یک فیس لیفت از خودروی ساینا است اما با توجه به تصاویری که از این خودرو منتشر شده است ، مشاهده می شود که تغییرات ظاهری زیادی نسبت به مدل قبلی خود دارد .
در خودروی نیو سدان فرم قرار گیری چراغ‌ها تغییر کرده و بخشی از آن تا روی در صندوق عقب نیز کشیده شده است. استفاده از رنگ تیره در بخش سقف و رینگ ها ظاهری اسپرت و جذاب به این خودرو داده است .علاوه بر آن خطوط طراحی بدنه و بخش عقب خودرو نیز برجسته تر شده اند.
جای قرار گیری لگوی سایپا تغییر کرده و بخش بیشتری را از نمای عقب به خود اختصاص داده است . البته نحوه نوشته شدن سایپا زیر لگو نشان دهنده کپی برداری از خودروی تویوتا سنچری است .
همونطور که در عکس منتشر شده از این خودرو می توان دید ، چراغ های لوزی شکل سپر عقب خودرو نیز به چراغ های کشیده تغییر شکل داده اند و از سر اگزوز اسپرت در طراحی آن استفاده شده است . با این وجود خبری از طراحی بخش جلویی خودرو نیست و هنوز نمی دانیم که رُخ فیس لیفت ساینا چه تغییراتی را تجربه کرده است.

طبق گزارش هفت صبح ، ساینا نیو سدان قرار است روی پلتفرم ساینا توسعه پیدا کند؛ بنابراین نباید انتظار تغییر سایز و ابعاد آن را داشت. اما همچنان فرم طراحی خبر از یک فیس لیفت واقعی می‌دهد.

 

نیو سدان سایپا

 

 

پژو پارس پلاس

 

از نمای عقب پارس ارتقاء یافته (پلاس) شروع می‌کنیم. بزرگ‌ترین تغییری که در این نما روی داده، نصب دیفیوزری است
تغییر دیگری که در این بخش اتفاق افتاده، افزوده شدن دوربین دید عقب است.
پس از نمای عقب، به قسمت بغل خودرو می‌رسیم. در این قسمت هم به جز افزوده شدن رینگ آلومینیومی چهار پیج و دودی شدن شیشه‌های عقب تغییر دیگری اتفاق نداده است. البته باتوجه به آزمایشی بودن خودرو مذکور، هنوز نمیتوان به قطع در رابطه با نوع رینگ نصب شده در نسخه تجاری و نهایی قابل تحویل به مشتری، نظر داد. البته امکان نصب رینگ موجود در تصویر هم وجود دارد. همان‌طور که گفته شد، شیشه های عقب هم دودی گشته است.
متاسفانه تصویری از نمای جلوی این خودرو در دسترس نیست ؛ اما باید گفت که چراغ‌های روز (دی لایت ها) هم به این خودرو افزوده شده است. تصویری مجهول از چراغ های جلو خودرو پارس منتشر شده؛ اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی گفت مخصوص نسخه پلاس است.

 

پژو پارس پلاس

 

مشخصات فنی نیو سدان و پژو پارس پلاس

 

نیو سدان

در مورد بخش فنی این سدان B گفته می شود که این خودرو احتمالا به پیشرانه ارتقا یافته M۱۵ تحت نام M۱۵GSI مجهز خواهد شد. پیشرانه ای که ۱.۵ لیتر حجم دارد و به نظر می رسد که با نصب توربو شارژ قدرت قابل توجهی را در اختیار خودرو قرار دهد.

اما با این حال این موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، قادر به تولید قدرت ۸۷ تا ۸۹ اسب بخار با گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر است و احتمالا نسخه تجاری آن قدرتی معادل ۸۹ تا ۹۴ اسب بخار خواهد داشت.

کارشناسان حوزه خودرو معتقدند که تجهیز نیو سدان به این پیشرانه، مصرف سوخت خودرو را هفت درصد کاهش می دهد و در زمان تعمیر هم هزینه کمتری روی دست مالک می گذارد.

 

M۱۵GSI

 

پژو پارس پلاس

 

براساس برخی شنیده‌ها، پارس پلاس در ابتدای ورود با پیشرانه TU5 پلاس خواهد آمد. این موتور دقیقا با پیشرانه خودروهایی چون تارا، رانا پلاس مجهز به گیربکس 6 سرعته دستی و… یکسان خواهد بود. موتور مذکور با اتصال به گیربکس ۵ سرعته دستی BE4 توانایی تولید ۱۱۳ اسب بخار، قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر، گشتاور را دارد.

این احتمال وجود دارد که در ادامه، این خودرو به موتور XU7 پلاس هم مجهز شود. جهت اطلاع، این موتور توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار، قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر، گشاور را دارد.

 

موتور XU7

 

اپشن های خودروی نیو سدان

 

  • استارت دکمه ای
  • صفحه نمایشگر لمسی
  • کروز کنترل
  • سنسور عقب
  • فرمان برقی
  • پنل کیلومتر شمار دیجیتال
  • روکش چرمی صندلی‌ها و سانروف

 

اپشن های نیو سدان

 

اپشن های خودروی پارس پلاس

 

  • مولتی مدیا و مانیتور لمسی همراه با نویگیشن
  • دوربین دید عقب همراه با سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • صندلی های چرمی
  • تنظیم زوایای صندلی به صورت برقی
  • تو
  • دو ایربگ ایمنی
  • بالابرهای برقی شیشه هر چهار در
  • سنسورهای نور و باران
  • سیستم TPMS
  • دی لایت
  • سامانه GSI (احتمالی)
  • تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با نمایشگر

 

اپشن خودروی پژو پارس پلاس

 

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟